Akü, elektrik enerjisini kimyasal enerji olarak depo eden ve ihtiyaç durumunda araca bunu elektrik enerjisi olarak sağlayan komponenttir.
Akü, pozitif ve negatif plakalar gibi birbirinden farklı materyallerin bir sülfürik asit ve su çözeltisine batırıldığında oluşan kimyasal reaksiyondan voltaj üretir. Akü ürettiği bu voltajı araç motoruna ilk hareketini veren marş motorunu çalıştırmak ve araç motoru çalışmadığı zamanlarda radyo, koltuk ısıtma, aydınlatma ve sensörler gibi her türlü elektrik tüketicilerine enerji sağlamak için kullanır. Araç teknolojilerindeki hızlı gelişmeyle birlikte akünün görev ve sorumlulukları da artmaktadır.
Performans testleri ve akü kutup başı – gövde kontrolleri ile tespit ve teşhis edilen mevcut araç akünüzün durumu gibi aracınıza alacağınız yeni akünün özelliklerinin belirlenmesi de çok önemlidir. Yeni akünün araç üreticisinin tavsiye ettiği ve aracın donanımına uygun özelliklerde olduğundan ve akü montajının düzgün yapıldığından emin olunmalıdır. Unutmayın, kutup başının aşırı sıkılması kutup başının kopmasına ya da kutup başı – kapak bağlantısının açılarak asit sızıntısı olmasına sebep olabilir. Gereğinden az sıkılması ark oluşumuna sebebiyet vererek akünün patlamasına neden olabilir.
‘Akü Kontrolü’, ‘Akü Şarjı’ ve ‘Akü Değişimi’nde gereksinim duyduğunuz profesyonel destek için servisimize başvurabilirsiniz.
Özellikle yeni modeller ile birlikte artan araç teknolojisi, araçlarda tespit edilmesi daha zor arızaların karşılaşılmasına sebep olmaktadır. Servisimizde güncel arıza tespit cihazlarıyla ortaya çıkmış ve gösterge panelinde arıza uyarısını yakmış olan arızanın hangi sistem - parça kaynaklı olduğu saptanmaktadır.
Aracınızın mekanik aksamlar bütünü olduğunu düşünüyorsanız yanılıyorsunuz. İlerleyen teknolojiyle birlikte araçlarda kullanılan ‘sensör’ler, sensörlerin ilettiği veriyi işleyen ‘elektronik kontrol modülleri’ ve modüllerin kontrol ettiği kumandalar her geçen gün sayıca artmaktadır. Araç teknolojilerinde elektroniğin yoğun kullanımı geleneksel yöntemler ile arıza tespitini imkansızlaştırmakta, tespite yönelik sürekli güncellenmesi gereken donanıma ve yetkin personele olan gereksinimi ortaya çıkarmaktadır.
Diyagnostik tanı, teşhis etme, hatayı bulma anlamına gelir. Diyagnostik cihazları da aracınızdaki hataların ve ortaya çıkan arızaların hızlı ve doğru bir şekilde görülmesine, yorumlanmasına ve giderilmesine olanak tanır.
Diyagnostik cihazı, aracınızın üzerindeki bir soket vasıtasıyla (OBD soketi – Araçüstü Arızacılık Soketi) aracın veri iletim hattına bağlanır ve elektronik kontrol modülleri ile iletişime geçer. Diyagnostik cihazı bu modüllerin oluşturduğu arıza kodlarını okuyarak teknisyenin sorunu oluşturan arızalı sistemi - parçayı tespit etmesine olanak tanır.
Arıza tespiti için gereksinim duyduğunuz profesyonel destek için Otopratik noktalarına başvurabilirsiniz.
Gösterge uyarı ışıkları kontak anahtarı ‘ON’ konumuna alındığında, ilgili sistemin düzgün çalışıp çalışmadığının kontrolünün yapıldığını belirtmek için yanar. Çalışma kontrolü tamamlandıktan sonra bu ışıklar söner. Işığın yanmaması ya da yanık kalması, ilgili sistemde arıza olabileceğini gösterir. Böyle bir durumun gerçekleşmesi halinde destek için Otopratik noktalarına başvurabilirsiniz.
Gösterge panelinizde bir süredir uyarı ışıklarından biri yanmakta ve ne yapacağınızı bilmiyorsunuz…
Motorunuzun bir süredir çalışırken o eski düzenli titreşiminde olmadığını, teklediğini hissediyorsunuz ve aracınızın alışageldiğiniz performansında olmadığını düşünüyorsunuz… Yağmurlu ve bol çamurlu bir günde bir süredir çalışmayan arka sileceğin onarımını bu kadar ertelediğiniz için pişmansınız ve sınırlı görüş alanınızla kendinizi çok güvensiz hissediyorsunuz…
Aracınızda karşılaşacağınız sorunların önemli bir kısmı araç elektriği kaynaklı olacaktır. Yetkin ve güvenilir teknik destek ve tek seferde doğru onarım için Otopratik servisimize başvurabilirsiniz.